is the answer kill yourself?

Varje dag kan vi läsa i tidningen stora feta rubriker om globala uppvärmningen och hur alla politiker babblar om hur vi kan få ett bättre samhälle..
Varje människa går runt och tänker för sig själv; stängde jag av fläkten före jag lämnade huset? Varför kunde inte min favorit vinna programmet? Skulle jag skippa dendär godbiten kanske jag skulle gå ner 500gram? Borde jag ha gjort samhällsläraläxan tills imorgon? Varför sa jag nånting så dumt igår? Varför kan jag inte bara vara normal?

Istället sitter de som skall vara med i riksvalet och diskuterar om att dom BARA tänker ekologiska tankar kring miljön och att de tänker förändra hela världen.. Varför syns detta ej nånstans i vårt samhälle?
Hur skulle det vara om de istället för att helatiden strida om vad den och den gruppen tycker faktiskt göra ett beslut och få i gång hela arbetet? men nej, där ska de sitta i 6h i dagen och äta bulle tillsammans med kaffet och komma på nånting annat som kanske KANSKE är bättre lösning.
Varför tar inte människan nånting på allvar? Ingen kan förändra världen ensam. De behövs en hel befolkning villiga att ge en framtid till senare generationer eller har hoppet försvunnit?

Jag tror defenitivt att människans hopp ständigt sjunker. Finns det inga fler som faktiskt bryr sig om jorden? Eller kommer detta vara straffet att människan är så självisk?
Kommer vi helt enkelt att dö ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0